Статистичні сервіси

Зараз ми спостерігаємо стрімкий розвиток соціальних засобів комунікації. Під час використання соціальних сервісів для побудови персонального навчального середовища виникає питання, як оцінювати вплив масових сервісів на поставлені цілі? Тобто, виникає необхідність збору та обробки статистичної інформації про діяльність учасників. Статистичні звіти допоможуть оцінити вплив соціальних засобів комунікації на досягнення поставлених цілей. Об’єднані дані веб-аналізу та соціальної активності дозволяють отримати загальне уявлення про контент і активність спільноти щодо нього.

Останнім часом великою популярністю користуються інструменти для збору статистики від найбільш відомих пошукових систем: Яндекс.Метрика і Google Analytics. Далі розглянемо можливості сервісу Google Analytics.

Google Analytics – безкоштовний сервіс для ведення детальної статистики відвідувань веб-сайтів від компанії Google. Сервіс дозволяє оцінити трафік веб-сайта та ефективність різноманітних маркетингових заходів. Він також забезпечує розширені можливості аналізу даних, у тому числі їх відображення у вигляді зручних графіків. Сервіс працює з використанням HTTPS. Аналітику використовують близько 49.95% з 1,000,000 провідних веб-сайтів (за оцінкою Alexa.com).

Безкоштовна версія обмежена 10-ма мільйонами переглядів сторінок на місяць. Користувачам з активним аккаунтом Google AdWords надається можливість відстежувати необмежену кількість переглядів сторінок.

Наразі в Google Analytics є можливість побудови 80 видів звітів, які можна налаштовувати. Наприклад, щоденні відвідування (кількість відвідувачів за день, тиждень, місяць тощо), перегляд сторінок, середня тривалість відвідування, показник відмов (відсоток переглядів, при яких сторінка була єдиною переглянутою), відсоток нових відвідувань, типи трафіку (джерела переходу на сайт), популярні пошукові запити, за допомогою яких користувач потрапив на сайт, час перебування на сайті за країною, відображення статистики відвідувань на карті світу, активність у соціальних мережах (скільки відвідувачів сайта поділились інформацією у соціальних мережах), досягнуті цілі (вказується кількість переходів на сторінку, яку адміністратор сайта позначив обов’язковою для перегляду) тощо.

Використовуючи отриману статистику: з яких сервісів користувачі заходять на сайт, скільки часу вони залишаються на ньому, які сторінки вони переглядають, де вони знаходяться географічно, можна оптимізувати навчальний контент таким чином, щоб його використання було найефективнішим.

Використовуючи отримані дані, можна виділити ефективні шляхи залучення нової цільової аудиторії. Наприклад, на сторінку сайта, де розміщена інформація про веб-дизайн, зайшло декілька людей зі спільноти “ITMozg – програмісти, дизайнери” соціальної мережі ВКонтакті. Отримавши такі дані, доцільним буде розміщувати у цій спільноті повідомлення про інші сторінки сайта зі схожою тематикою.

Кількість соціальних платформ продовжує збільшуватися, тож потрібно виділити сервіси, яким слід більше приділяти часу та уваги, щоб залучити більшу цільову аудиторію.

Google Analytics надає звіти («Соціальні джерела»), за допомогою яких можна виділити сайти та соціальні мережі, які перенаправляють трафік найвищої якості.

Контент стає значно ефективнішим, коли ним починають ділитись. Якщо публікується новий контент, то не достатньо відстежувати лише основні показники в послідовності (наприклад, унікальних відвідувачів). Поєднання трафіку й обміну в соціальних мережах об’єднує соціальну взаємодію з контентом, що дозволяє приймати виважені рішення для зміцнення спільноти й підвищення частоти обміну вмістом на сайті та поза його межами.

Google Analytics дозволяє стежити за тим, як користувачі діляться навчальним контентом – як на сайті так і поза його межами.

Якщо на сайті навчального середовища є кнопки соціальних мереж, наприклад, «+1» від Google і «Подобається» від Facebook, то важливо знати, які з них натискають відвідувачі та для якого вмісту. Окрім того, дані про те, як спільнота взаємодіє з вмістом поза межами сайта, дають змогу оцінити, як ваші повідомлення поширюються у соціальних мережах.

Люди дедалі активніше взаємодіють із контентом, діляться ним і обговорюють його в соціальних мережах. Понад 80% взаємодій із вмістом сайтів здійснюється не на сайтах-першоджерелах, а на інших ресурсах. Тому, імовірно, більшість користувачів дізнається про матеріали та взаємодіє з публікаціями та відеозаписами на інших веб-ресурсах, а не на основному.

Також у мережі Інтернет є засоби для збору та оброблення статистичних даних з одного сервісу. Наприклад, аналізувати діяльність у мережі мікроблогів Twitter можна за допомогою Tweetstats.com, Twittercounter.com, Tweetwasters.com, Tweeteffect.com, Tweetvolume.com, Twitaholic.com тощо.

Ці сервіси дають змогу дізнатися середню кількість твітів за день та місяць, графік твітів у залежності від часу доби, сумарну кількість твітів за днями тижня, топ 10 твітів користувача, топ 10 сервісів для твітера, якими користується користувач, топ 10 користувачів мережі, яких ретвітив користувач, топ 1000 найпопулярніших користувачів мережі мікроблогів (за кількістю фоловерів), популярні слова у твітах, рейтинг мікроблога користувача відносно інших мікроблогів, скільки разів згадується те чи інше слово у твітах та порівняти значення, зміну кількості фоловерів протягом певного періоду тощо.

Остання зміна: неділя 27 жовтень 2013 22:15